Friday, September 18, 2015

دلمه بادمجان


مواد لازم تهیه دلمه


بادمجان دلمه ای ۴عدد
فلفل دلمه ﺍﯼ ۴عدد
گوجه سفت ۴عدد
برای مواد میانی
برنج ۱پیمانه
لپه ۱/۲پیمانه
سبزی دلمه ۱۰۰گرم
پیازﺩﺍﻍ ۳ﻗﺎﺷﻖغذاخوری
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل بمیزان لازم

مواد ﻻﺯﻡبرای سس دلمه
رب گوجه ۱قاشق غذاخوری
نمک و فلفل بمیزان ﻻﺯﻡ
ﭘﯿﺎﺯﺩﺍﻍ ۱قاشق ﻏﺬﺍﺧﻮﺭﯼ
گوجه میکس شده ۲۰۰ گرم
اب ۱/۲ فنجان

طرز تهیه دلمه
برای تهیه دلمه ابتدا مواد میانیش رو تهیه کنید. مواد میانی این دلمه رو هم میتونید به روش مواد دلمه کلم برگ تهیه کنید. به این صورت که ابتدا برنج رو با نصف پیمانه آب و مقداری نمک نیم پز کنید. لپه رو هم بپزید. پیاز ها رو خرد کنید و در ظرفی جدا گانه در روغن با کمی زردچوبه تفت بدهید. بعد هم گوشت رو اضافه کنید. کمی که تفت خورد رب و نمک و فلفل رو اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه از روی حرارت بردارید. مایه گوشت رو به برنج و لپه اضافه کنید و با سبزی ها کاملا مخلوط کنید.
ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯﺳﺒﺰﯼ ﺧﺸﮏ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ کنید

طرز تهیه دلمه
داخل بادمجانها ، فلفل ، گوجه رو کمی خالی کنید. سرشون رو هم به عنوان درپوش نگه دارید. از مواد میانی داخل بادمجانها و فلفل ها و گوجه ها بریزید. ﮐﺎﻣﻼ پرنکنید . چون برنج ها میپزه و حجمشون زیاد میشه.
برای سس دلمه
۱ قاشق رب گوجه رو در مفداری روغن کمی تفت بدهید و بهش ﭘﯿﺎﺯﺩﺍﻍ، نمک و فلفل و ادویه اضافه کنید. بعد هم ۱/۲فنجان آب ﻭﮔﻮﺟﻪ میکس شده راروش بریزید. مقداری از سس را هم در ظرف کوچکتری برای گوجه ها بر میداریم. بادمجان ها و فلفل ها رو در ظرف حاوی سس به آرﺍمی بچینیدبا قاشق کمی از سس رو روی دلمه ها میریزیم. ظرف را روی حرارت ملایم قراردهیدتا کاملا دلمه پخته شود فقط خیلی مراقب باشید شعله زیاد نباشه با حرارت ملایم حدودانیم ساعت وقتی سس دلمه غلیظ شد واب اضافی اون کشیده شد حرارت راکم کنید وروی ظرف ویا قابلمه رادم کنی بگذارید .

گوجه ها را چون زودتر میپزند و ممکنه وا بروند در ظرفی جدا گانه ﺗﻬﯿﻪ کنید

No comments:

Post a Comment