Tuesday, November 6, 2018

حلوای سه آرد مجلسی فرنوش عسگر زاده



تزیینات این حلوا با فوندانت، گیپور و شکلات های تزیینی :
دستور تارت را در اینجا و دستور بیسکوییت را در اینجا ببینید.






حلوای سه آرد با دستور بانو فرنوش عسگرزاده
حلوای سه آرد مجلسي

مواد لازم

آرد سفید 125 گرم

آرد برنج 125 گرم

آرد نخودچی 125 گرم

روغن مایع 200 گرم

شکر 3 پیمانه

آب 3 پیمانه

گلاب یک دوم پیمانه

محلول زعفران 3 قاشق سوپ‌خوری

کره 25 گرم

پودر پسته و پرک بادام برای تزئین

طرز تهیه شربت حلوا * ابتدا آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. * بعد از این که شکر در آب حل و جوش آمد، گلاب و زعفران را اضافه کرده و بعد از یکی دو جوش حرارت را خاموش نمایید.

طرز تهیه حلوا * آرد سفید را الک کرده و بدون روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی رنگش تغییر کند، بعد از 10 دقیقه آرد برنج الک شده را اضافه کنید. کمی که تفت خورد و تغییر رنگ داد، آرد نخودچی الک شده را اضافه کنید. * مجدداً کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد نخودچی برود، ولی مراقب باشید زیرا آرد نخود سریع می‌سوزد. * روغن مایع را اضافه کنید. حلوا را مدام هم بزنید تا رنگ آردها شروع به طلایی شدن بکند. در این مرحله کره را اضافه کرده و تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای روشن درآید تفت دهید. * شربت آماده‌ی ولرم را کم کم اضافه کرده و هم بزنید تا زمانی که حلوا از دور ظرف جمع شود و به دیواره ظرف نچسبد. حلوا نباید خیلی سفت و خشک شود. بلکه باید از روی کفگیر به حالت کشدار پایین بیفتد و به کفگیر بچسبد. * (در این مرحله میتونید به  حلوای آماده  بمیزان دلخواه پودر کاکائو بزنید و حلوای کاکائویی تهیه کنید ) حلوا را در ظرف کشیده و بعد از خنک شدن رویش را با پودر پسته و گل‌های رز از حلوا تزیین کنید.
رنگ حلوا به سلیقه خودتون بستگی داره من تا اندازه ای که رنگ نخودی بود تفت دادم درضمن من هر کدام از آردها را جدا تفت داده و پس از الک کردن در روغن داغ ریختم و بعد از حدودپنج دقیقه شهد رو اضافه کردم.

No comments:

Post a Comment