Wednesday, November 7, 2018

پای سیب و دارچین





پای سیب و دارچین
خمیر تارت و پای بانو طورسیان عزیز
 مواد لازم خمیر
ارد.  ۳۱۰ گرم
کره  ۱۷۰گرم
پودرقند.  ۷۰گرم
زرده تخم مرغ.  یک عدد
شیر سرد.  ۳ قاشق سوپخوری
وانیل  ۱/۴ﻗﺎﺷﻖ چایخوری
طرز تهیه خمیر
کره راکه سرد است باارد مخلوط کنید میتوانید ازغذاسازاستفاده کنید. پودر قند ،ﺯﺭﺩﻩو وانیل راافزوده وشیررانیزبمخلوط اضافه کنید بانوک انگشت هم بزنید وجمع کنیدخمیر را بصورت مسطح درکیسه فریزر  بگذارید داخل یخچال بمدت حداقل نیم ساعت برای استراحت .
خمير را از يخچال در آورده و بین دو نایلون باز و در قالب به صورت صاف و يکنواخت پهن مي کنيم ،از مواد میانی پای روی خمیر بریزید و به دلخواه تزیین کنید و در فر گرم شده ۱۷۰ یا ۱۸۰ درجه بگذارید بمدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یا تا زمانیکه روی شیرینی کمی طلایی بشه.

مواد میانی برای پای سیب و دارچین
سیب متوسط شش عدد تا هشت عدد
شکر یک دوم پیمانه بنا بذائقه میتونید کمتر یا بیشتر بریزید من بخاطر اینکه شیرین نشه این مقدار ریختم و مناسب بود
آبلیمو یک قاشق سوپخوری
دارچین یک قاشق سوپخوری
کره حدودا بیست گرم
نشاسته ذرت ۲ قاشق سوپخوری
برای آماده کردن مواد میانی : کره رو داخل تابه بریزید تاذوب بشه سیب ها رو خرد کنید و داخل تابه بریزید و با کره تفت بدید من آبلیمو هم می ریزم که سیب ها سیاه نشه، کمی که تفت دادید شکرو دارچین رو هم روی سیب ها بریزید و  البته سیب ها کمی اب میندازن باید کامل آبش کشیده بشه در پایان نشاسته رو بریزید و کمی هم بزنید حالا مواد میانی اماده رو بذارید کاملا خنک بشه یک لایه خمیر کف قالب پهن کنید و از مواد میانی که خنک شده  روی خمیر بریزید و از باقی خمیر با هر کاتری که مایل هستید  قالب زده و روی خمیر بچینید ( حتی میتونید با وردنه توری کن یه لایه خمیر توری کنید و روی پای بکشید داخل هشتگ نمونه کارهای بیشتری رو ببینید لطفا )در نهایت قالب پای رو داخل فر گرم شده با دمای ۱۷۰ یا ۱۸۰  درجه بذارید بمدت حداقل ۳۵ تا ۴۰ دقیقه یا تا زمانیکه روی پای کمی طلایی بشه  البته بستگی به فرتون داره من دو تا سه دقیقه گریل رو هم روشن میکنم تا برشته تر و طلائی تر بشه .

من برای این پای دو برابر دستور خمیر تهیه کردم و اضافی اون رو داخل فریزر نگهداری میکنم
نکات نگهداری خمیر اضافی :

- خمیر آماده شده را می توانید در کیسه ای نایلونی قرار دهید یا دور آن را سلفون بکشید و به مدت 1 تا 2 روز در یخچال نگهداری کنید ؛

-

- خمیر پخته نشده را می توان تا 3 ماه در فریزر نگهداری کرد.

- خمیر پخته شده قالبی را می توان تا 6 ماه در فریزر نگهداری کرد

No comments:

Post a Comment