Monday, April 19, 2021

رولت حلوا به همراه نکات طلایی حلوا


.  سلام دوستان وقت بخیر با دستور حلوای زعفرانی برای حلوای برشی و رولت حلوا به همراه نکات حلوا در خدمتتون هستم

                                دستور رولت را در اینجا ببینید   رولت خامه ای

رولت حلوا حلوا حلوا زعفرانی دستور حلوا
  


حلوای برشی،حلوا زعفرانی،حلوا،رولت حلوا


حلوای زعفرانی آرد گندم

آرد گندم چهار لیوان (من آرد کیک و شیرینی استفاده کردم)
روغن جامد و روغن مایع جمعا سه لیوان من دو لیوان و نیم می ریزم و در پایان اگر لازم بود ۵۰ تا ۱۰۰ گرم کره اضافه میکنم
شکر ۲لیوان پر
آب یک لیوان
گلاب یک لیوان
هل سائیده یک قاشق سوپخوری
محلول زعفران هر چه بیشتر بهتر و خوشرنگ تر حداقل نصف فنجان
طرز تهیه   :::    
شکر را با آب روی حرار بگدارید تا اینکه شکر حل بشه و فقط یک جوش بزنه بیشتر روی حرارت نذارید
روغن رو در تابه مناسبی بریزید تا روغن ذوب و داغ شود سپس آرد را به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید آنقدر هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته بشه و رنگش طلایی بشه. ،آرد رو از روی حرارت بردارید و شربت حاصل را روی اون بریزید.بعد روی حرارت هم بزنیدو همزمان هل و گلاب و زعفران را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خودش رو بگیره و باصطلاح گهواره ای بشه من در پایان قبل از گهواره ای شدن ۵۰ گرم هم کره به حلوا اضافه کردم شما هم اگر احساس کردید حلواتون خشکِ حتما اضافه کنید  این دستور علاوه بر رولت یک دیس متوسط گل سرخی شد

نکته های طلایی

۱. استفاده ﺍﺯﺭﻭﻏﻦ جامد ویامایع ویاهردو کاملا اختیاریست.
۲.میزان تیرگی و روشنی حلوا کاملاسلیقه ای و اختیاریست  و بستگی به تفت ارد دارد
۳.اگر حلوا به هر دلیلی خشک شد به آن شربت ، روغن یا کره اضافه کنید.
۴.اگر حلوا تکه تکه شد و خوب بهم نچسبید و از کافی بودن روغن ان مطمئن بودید کمی شهد به حلوا اضافه کنید .
۵.اگر حلوا شل بود آن را روی حرارت کمی تفت دهید و خوب بهم بزنید تا جمع شود .
۶. هل ، گلاب و زعفران را بهتر است در لحظان پایانی به حلوا اضافه کنید تا عطر و طعم آنها در حلوا حفظ شود .
۷. حلوا با ارد سه صفر یا همون آرد کیک و شیرینی لطیف تر از آرد سنگک میباشد .
۸.دوستان میتوانید هل ساییده شده را با مقدار کمی آبجوش دم کنید و بعد صافکرده و در حلوا استفاده کنید .
۹. سوال خیلی از دوستان 👈 راجع به تفت دادن آرد با روغن و یا اینکه اول آرد رو بو بدهند و بعد به روغن اضافه کنند ؟؟؟؟؟؟؟ هر دو روش رو میتوان انجام داد اما برای اینکه حلوای لطیف تری داشته باشید اول ارد رو بو بدید والک کنید و بعد به روغن داغ اضافه                                                  

 


No comments:

Post a Comment