Monday, April 19, 2021

رولت خامه ای عالی بدون بیکینگ پودر

رولت رولت خامه ای رولت عالی

 سلام دوستان وقت بخیر  

رولت خامه ای

 بدون بیکینگ پودر با پف عالی ، بافت پنبه ای و خیلی تپلی

مواد لازم

تخم مرغ  چهار عدد بزرگ
آرد   ۱۰۰ گرم
شکر دانه ریز  ۱۰۰ گرم
 وانیل یک هشتم  قاشق چای‌خوری اسانس به دلخواه
عسل  ۲۰ گرم
آب جوش  ۳ قاشق سوپخوری
خامه قنادی  ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم
سینی فر ۳۵ *۴۵
دمای فر ۲۲۰ درجه
مدت زمان پخت بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه
۱‌. ارد را سه بار الک کنید .
۲‌زرده‌ و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید.
۳.سفیده های تخم‌مرغ را با دور تند هم‌زن به‌قدری بزنید تا سفیده کاملاً فرم بگیرد.در حدیکه وقتی ظرف را برمی‌گردانید، سفیده از ظرف جدا نشود. انگاه سفیده زده شده را در یخچال قرار دهید
۴. حالا زرده‌های تخم‌مرغ را با شکر و وانیل یا اسانس دلخواه با  دور تند هم‌زن بزنید، در حین هم زدن آبجوش را کم کم اضافه کنید تا کاملاً کرم‌رنگ و کش‌دار شود. ( حدودا سه دقیقه )
۵.عسل را به زرده زده شده اضافه کنید و کمی هم بزنید.
۶.آرد الک شده را به مخلوط زرده‌ و شکر در طی سه مرحله اضافه کنید و با همزن در حدی که با هم مخلوط شوند هم بزنید .
۷. سفیده‌ها را نیز اضافه و در ادامه با لیسک به شکل دورانی و به آرامی مواد را باصطلاح فولد کنید ( به شکل دورانی هم بزنید)
توی این مرحله مواد رو زیاد به‌هم نزنید. این کار باعث می‌شه پف سفیده از بین بره و مواد آبکی بشه پس حتماً به آرامی و تنها در یک جهت مواد رو هم بزنید.
۸. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید به صورتی که از اطراف قالب کمی کاغذ روغنی بیرون بزند. و مواد را به آرامی روی کاغذ روغنی بریزید. با پالت سطح مواد را صاف و یکدست کنید تا تمام نقاط نان رولت یکدست باشد و در پایان کار تمیز در بیاید. سه بار سینی رو بکوبید زمین تا حباب اضافی خارج بشه
۹.حالا سینی‌را در طبقه وسط فر گرم شده باحرارت ۲۲۰ درجه، مدت زمان تقریبی بین ده تا دوازده دقیقه قرار دهید تا نان رولت پخته شود.( با توجه به قلق فر خودتان ،زمان پخت و دمای فر را تنظیم کنید)
۱۰.زمانیکه نان رولت آماده شد از فر خارج کنید یک سینی روی آن برگردانید تا نان در حین خنک شدن خشک نشود .
۱۱.ابعد از خنک شدن  یک تکه کاغذ روغنی روی میز قرار داده . پودر قند بپاشید و نان رولت را روی آن برگردانید . پشت نان را ماساژ داده و کاغذ آن را جدا کنید .
۱۲.لبه  کاغذ زیر رولت را روی آن برگردانید و رولت را با کاغذ رول کنید و کنار بگذارید تا خنک شود .بعد از خنک شدن مجدد نان را باز کرده و با خامه یا مارمالاد و یا انواع کرمها پوشش داده و مجدد رول کنید .



No comments:

Post a Comment